گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد
سرخط خبرها

نماینده مجلس: ۴۰.۹ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند| شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه علمی به کشور مهیا شده است

  • کد خبر: ۱۳۱۸۰۷
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
نماینده مجلس: ۴۰.۹ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند| شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه علمی به کشور مهیا شده است
نماینده تهران در مجلس با اشاره به بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور گفت: طبق آمار منتشر شده شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور مهیا شده است، اگر مسئولان و متولیان امر درصدد بازگشت نخبگان به کشور هستند تلاش کنند تا سایر نخبگان علمی امروز مهاجرت نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اقبال شاکری در مورد مهاجرت نخبگان دانشگاهی گفت: نخبگان رکن اصلی پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شوند و این مهم تا زمانی که این مسئله مورد بی‌مهری قرار بگیرد بی تردید توسعه‌ای در کشور رخ نخواهد داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در مورد مهاجرت نخبگان باید وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی هر کدام به اندازه نقش و سهمی که دارند ورود کنند تا شرایط زندگی را برای ماندگاری نخبگان علمی در کشور مهیا کنند.

وی در ادامه یادآور شد: بخشی از نیاز نخبگان به خواسته‌های مادی از قبیل مسکن، اشتغال، حقوق مکفی و... باز می‌گردد و بخشی دیگر به ارتقاء سطح علمی آن‌ها مرتبط است، دانش آموختگان علمی در تمام سطوح نیازمند دیده شدن هستند باید برای توسعه و آبادانی کشور از ظرفیت آن‌ها حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور، تاکید کرد: طبق آمار منتشر شده شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور مهیا شده است، اگر مسئولان و متولیان امر درصدد بازگشت نخبگان به کشور هستند تلاش کنند تا سایر نخبگان علمی امروز مهاجرت نکنند و یا شرایط بازگشت دیگر نخبگان به کشور فراهم شود.

شاکری با اشاره به مهاجرت نخبگان علمی از کشور، تاکید کرد: در حال حاضر ایران و سایر کشور‌های در حال توسعه محل پرورش نخبه برای کشور‌های توسعه یافته شده‌اند، خروج تعداد کثیری از نخبگان در سایه بی توجهی مسئولان موجب ناامیدی بسیاری از جوانان تحصیلکرده شده است؛ باید شرایط ماندگاری تمام نخبگان در کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یاد آور شد: حدود ۴۰،۹ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکار هستند اگر تمام دستگاه‌های اجرایی از تنبلی، سستی و راحت طلبی جدا شوند و خواستار افزایش بیشتر محصولات داخلی تا مونتاژ کردن آن‌ها باشند؛ بی‌تردید شاهد رشد اشتغال در کشور خواهیم بود. شرکت‌های دانش بنیان باید به همه شکل حمایت شوند تا شاهد حضور نخبگان در این شرکت‌ها در جهت حل مشکلات کشور باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس برخی از موانع راه فعالیت نخبگان را با تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها  برداشته و تلاش می‌کند تا مسیر‌های دیگر را نیز برای ماندن و فعالیت نخبگان در کشور هموار کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->